Cinder a Ella: Šťastně až navěky

Nedávno jsem recenzovala knížku Cinder a Ella (recenze zde), dnes pro vás mám recenzi na pokračování – Šťastně až navěky od Kelly Oram, kterou vydalo v roce 2018 nakladatelství Baronet.

V pokračování knížky Cinder a Ella autorka plynule navazuje na první díl. Brian a Ella jsou spolu a stal se z nich oblíbený pár Hollywoodu. Což ale není jen tak. Stres, tlak, pozornost, to vše musí Brian s Ellou překonat.

„Sláva přináší i nepříjemnosti, Ello. Fanoušci nevidí v celebritách skutečné lidi. Nerespektují tvoje soukromí ani osobní prostor.“ - Brian

Jak jsem uvedla v recenzi na první díl – Cindera a Ellu zbožňuju. Takže jsem přirozeně měla trošku strach, jaké bude pokračování jejich příběhu a zda dostojí kvalitám prvního dílu. Když jsem se koukala na některé recenze, tak jsem se často dočetla, že tato knížka je zbytečná a vůbec nedosahuje prvního dílu. Musím říct, že já tento názor nesdílím. Ba právě naopak.

„Všechno a všichni v sobě mají něco krásného. Moje práce je tu krásu najít a zdůraznit.“ – Nash

Pokračování jsem si moc užila, a přestože hlavní hrdinové neměli na růžích ustláno a museli překonávat řadu překážek, fascinovalo mě s jakou "lehkostí" to zvládají. Bavilo mě, že jsme se mohli podívat dál na vývoj vztahu Briana a Elly.

„Protože ať se vám to líbí, nebo ne, neděje se to jen vám. Máte ale moc s tím něco udělat. Možná nezměníte celý svět, avšak můžete ovlivnit životy těch, kdo trpí stejnou nejistotou jako vy. Mohli by k vám vzhlížet.“ - Buchman

S Ellou to nebylo chvílemi vůbec jednoduché, i když vcelku pochopitelně. Přece jen myslím, že se zatím nestačila vyrovnat s tím, co se jí stalo a teď se ještě vyrovnat s neskutečnou popularitou. Na Brianovi mě fascinoval respekt, který měl k Elle, jak se za ní dokázal v pravých chvílích postavit. Jeho vyrovnanost, chápavost. Bože, chtěla bych potkat chlapa, který má tolik trpělivosti jako Brian. :-)

„A pokud se bojíš, nebo jsi zmatená, nebo je toho na tebe v našem vztahu moc, nebo nevíš, co cítím, nejlepší způsob, jak to vyřešit, je promluvit si o tom se mnou.“ – Brian

Chápu, že pro někoho tato knížka byla zbytečná, protože děj nijak závratně neposunula. Ale já jsem si jí užila minimálně srovnatelně jako první díl.

Moje hodnocení:
10/10

A i tentokrát jsem si vypsala pár citátů navíc, jen opět pozor na možné SPOILERY:

„Od chvíle, co jsem od Elly dostal první e-mail po její nehodě, jsem na jiné ženy ani nepomyslel. Ella je jediná, na kom mi záleží. Ta náhlá "změna", která vám dělá takové starosti, není žádná změna. Je to moje skutečné já, které konečně našlo cestu z temnoty. Vaší dceři nikdy neublížím. Neopustím ji a jiné ženy nemají v mém životě místo. A až budeme staří a vrásčití a bude čas odejít, i Bůh bude mít co dělat, aby mi ji vzal. Bude si nás muset vzít oba.“  - Brian

Ello… Skutečná krása pochází zevnitř. To přece víš. Jsi ten nejkrásnější člověk, jakého znám.“ – Vivian

„Musíš se začít oblékat sexy, aby ses cítila sexy.“ – Anna

„Mnoho lidí mě využívalo jen pro peníze. Tím, že je ode mě nechceš, je pro mě snazší ti je dát.“ – Brian

„Jste opravdu dechberoucí žena a jizvy jen podtrhují vaši krásu. Kde ostatní vidí nedokonalosti, já vidím jedinečnost. Nevidím vady, vidím překrásné rysy, které vás odlišují od všech ostatních na světě. Vidím ve vás zázračné stvoření.“ - Nash

Komentáře