Cinder a Ella

Dneska jsem si pro Vás připravila recenzi na jednu z mých nejoblíbenějších knih. Je to Cinder a Ella od Kelly Oram, kterou vydalo nakladatelství Baronet v roce 2018.


Hlavní hrdinkou knížky je Ella, které se ve vteřině otočil život vzhůru nohama. Během autonehody přišla o matku a sama zůstala těžce zraněná. Ella se musí vyrovnat s trvalými následky poranění a zároveň se přestěhovat k nové rodině jejího otce, kterého léta neviděla. Jediný, kdo ji drží nad vodou je Cinder, kluk se kterým se roky kamarádí přes internet, ale nikdy ho neviděla.

„S pohádkami je problém v tom, že většina z nich začíná tragédií.“ – Ella

Název knížky odkazuje na známou pohádku Popelku. A samotná knížka má v sobě právě takový pohádkový nádech. Je to přesně ten typ příběhu, který se s největší pravděpodobností v životě nestane, ale co kdyby? Proč by vlastně nemohl? A proč bychom se na chvíli nemohli zasnít? :-)

„Pravá krása pochází z nitra člověka. Pokud se cítíš krásná, budeš krásná i pro ostatní bez ohledu na to, co je vidět na povrchu.“ – Vivian

Tuhle knížku jsem si zamilovala od první stránky. Dokonce tak moc, že už jsem ji četla třikrát a určitě se k ní zase brzy vrátím. Tato knížka je pro mě balzámem na duši.  Má všechno - vtip, romantiku, smutek. Umí budit emoce. Je to přesně ten typ knihy, u které můžete brečet a smát se.

 „Kéž bych ti mohl slíbit, že se to zlepší. Jenže ono to nikdy nebude snadné, Ello. Lidé budou vždycky reagovat všelijak – někteří hůř než jiní.“ – Daniel

Ella je neskutečně silná hlavní hrdinka. Líbilo se mi, jak vše dokázala zvládnout a překonat, přestože neměla jednoduché podmínky. Někdo by mohl říct, že se občas chovala dětinsky nebo protivně. Jenže při tom, co se jí stalo, s čím vším se musela srovnat a v jejím věku a s novou rodinou, která ji to teda moc neusnadňovala… Podle mě si vedla skvěle. A opravdu jsem si ji oblíbila.

„Chceš vědět, proč jsi mě nikdy nedokázal rozbrečet? Protože se snažíš srazit k zemi někoho, kdo už dopadl na samé dno. Nedokážeš mě přinutit, abych ze sebe měla ještě horší pocit, než už mám.“ – Ella

Brian má za prvé ohromné charisma, za druhé zlaté srdce, za třetí je skvělý posluchač a za čtrtvé je vtipný. Prostě je dokonalý. Kdo by se do něj nezamiloval? Navíc jeho interakce s Ellou byla fantastická, moc mě bavilo jejich vzájemné hašteření, ale když bylo třeba mohli se o sebe opřít.

„Vždycky poslouchám. Akorát jen zřídka souhlasím.“ – Brian

V knížce je ale mnohem víc zajímavých postav jako Rob, Vivian nebo Juliette. A samozřejmě i pár postav, které mi lezli na nervy. Jeden příklad za všechny je Richard.

Tuhle knížku rozhodně doporučuji všem romantickým duším.

Moje hodnocení:
10/10

Jako bonus přikádám pár citátků navíc, pozor na možné SPOILERY:

„To jen že jeho hlas zněl jako by jím dokázal roztavit máslo - nebo ženská srdce. Měl ho hluboký, chraplavý, hypnotický. Ten chlap nemluvil, on vrněl.“ – Ella

„Skutečný muž by o ženu, kterou miluje, taky bojoval – bez ohledu na její společenské postavení.“ – Ella

„Dobré postavy si svou sílu musejí tvrdě vydřít“ – Ella

„Přece nejde, aby ti to, co se stalo loni, vzalo všechny narozeniny až do konce života. Potřebuješ něco dobrého, aby vyrovnalo to zlé.“ – Juliette

„Každý velký hrdina dělá chyby.“ – Brian

„Nedošlo jí, že díky těm jizvám je pro mě ještě krásnější. Dokazují její sílu. Prožila si toho tolik, přežila toho tolik, ztratila toho tolik, a přesto když jsem ji požádal, aby si se mnou vyšla, bála se o mě.“ – Brian

Komentáře