V lese visí anděl

Knížka od Samuela Bjørka V lese visí anděl je prvním dílem detektivní série Holger Munch a Mia Krügerová. Knížku v roce 2013 vydalo nakladatelství Plus. Knížku jsem poslouchala jako audioknihu, kterou načetla Petra Špalková.

V okolí Osla řádí vrah, který unáší šestileté holčičky, obléká je do bílých šatiček a nechává je viset v lese. Hlavní vyšetřovatel Holger Munch sestaví speciální jednotku, která má pachatele dopadnout, nejprve ale musí přesvědčit Miu Krügerovou, aby se vrátila zpět k policii i do života.  

„Lidé jsou hloupí. Nevědí, co je pro ně nejlepší.“ – Holger

Jedná se o výbornou detektivku. Naprosto mě dostal styl psaní, práce s asociacemi. Zde musím vyzvednout paní Špalkovou, která audioknihu načetla. Jsem přesvědčená, že kdybych knížku jen četla, právě asociace a vnitřní pochody především Mii by ani zdaleka tak nevynikly.

„Nikdo ti neublíží, pokud ho nenecháš. Vždycky musíš udělat to, o čem si myslíš, že nedokážeš. Žal je rostlina, která nepřežije bez vody, a ty sám rozhoduješ, jestli zahyne, nebo přežije.“ - pastor Simon

Hned z prvních stran knížky naprosto čiší deprese a pesimismus, což sice úplně nemusím, ale tady mi to nevadilo a skvěle se to k příběhu hodilo. Líbilo se mi, že vraždy v této knížce nebyly nijak extra brutální, jak je dnes zvykem (zase na druhou stranu už tak bylo dost strašné, že oběti byly děti) a autor se zaměřil spíše na psychologii postav. Super bylo i střídání vypravěčů a jejich úhly pohledu.

„Ne všichni se hodí k tomu, aby měli děti, někteří lidé by děti nikdy mít neměli.“ - Tobias

Autorovi se skvěle dařilo vybudovat napětí, stále jsem čekala, co bude dál, jak to všechno do sebe zapadne a trochu se bála, jestli to nebude moc překombinované a musím říct, že nebylo. Naopak, všechno do sebe pěkně zapadlo a dávalo to smysl.

„Lidi prostě neumí přijmout zodpovědnost za to, co dělají.“ - Lukas

Jen ten konec mi přišel až moc svižný, ale v podstatě to ničemu nevadilo, protože vše se zvládlo uspokojivě vysvětlit.

„Klíč ke štěstí leží ve tvých rukou, jen ho musíš spatřit.“ - pastor Simon

Rozhodně se pustím i do dalších dílů série, a pokud jste knížku ještě nečetli, tak doporučuji.

Moje hodnocení:
10/10

Komentáře