Doufat znovu

Kniha Doufat znovu je čtvrtým dílem série Znovu od Mony Kasten. Knihu vydalo v letošním roce nakladatelství Omega.

Děj knihy Doufat znovu se odehrává v průběhu knížky Cítit znovu (recenze zde). Hlavní hrdinka Everly si v dětství prošla peklem a rozhodla se nikdy nezamilovat. To se ovšem mění, když pozná Nolana – jejího učitele.

„Bohužel nejde ostatní lidi udělat šťastnými čirou silou vůle, je zcela lhostejné, jak moc se člověk namáhá. A už vůbec ne, když tím jeden sám trpí.“ - Nolan

Hned na úvod uvádím, že série Znovu je jedna z mých srdcovek a na celé sérii se mi moc líbilo to, že měla vzestupnou tendenci. První díl – Začít znovu - byl skvělý, druhý – Věřit znovu - ještě lepší a třetí díl – Cítit znovu - byl perfektní, i proto jsem se moc těšila na tento čtvrtý díl. Bohužel musím říct, že jsem byla trošku zklamaná. Asi za to mohou především má vysoká očekávání, protože knížka rozhodně není špatná.

„Brečet při čtení – jeden z nejhezčích pocitů na světě.“ – Nolan

Už z anotace jsem očekávala, že základním problémem Everly a Nolana bude vztah studentka / učitel. Což mi přijde jako klišé, a proto mě potěšilo, že se sice jednalo o téma, ale jen přidružené – ne základní. A nedělalo se kolem toho moc povyku.

„Jizvy člověka nedefinují. Člověk si je vyslouží a ony pak vyprávějí vlastní příběh.“ – Spencer

Everly mi ze začátku hrozně lezla na nervy (například ve vztahu k matce a Stanleymu), ale zase na druhou stranu chápu, že to co prožila ji muselo těžce traumatizovat, a tudíž její jednání je v celku pochopitelné. Nolan byl zlatíčko… Byl chápající, tolerantní, jen měl maličko víc komunikovat. Někdy si říkám, jestli by vůbec šlo napsat romantickou knížku, kde spolu hlavní hrdinové bez problémů komunikují a říkají si, co cítít. Otázkou je, kde by pak byla zápletka. 😀

„Nic nepřinese, když budeme pořád přemýšlet nad svými chybami.“ - Everly

Hlavní téma knížky se stejně jako v celé sérii stále opakuje – dvě zlomené duše, najdnou někoho, kdo jim jejich traumata po prvotních nesnázích, pomůže překonat, ale u této autorky mi opakující se téma vůbec nevadí, protože opravdu umí psát. Její příběhy jsou opravdu emocionální, sladké … Romantika čiší z každé stránky. Není moc lepších romantických knih na útěk od reality, takže i když jsem měla očekávání větší, tak knížku mohu s klidným svědomím doporučit.

Moje hodnocení
8/10

A opět jsem si pro Vás připravila bonusové citáty, jen pozor na možné SPOILERY:

„Příběhy nemusejí mít vždycky šťastný konec."

„Rozhodnout se pro jeden žánr by taky přece bylo nudné.“

„Ještě nikdy v mém životě neexistoval nikdo, komu bych tolik důvěřovala. Ještě nikdy neexistoval nikdo, kdo by toho o mně věděl tolik, nikdo, kdo by mě objal, protože cítí, co se ve mně odehrává. Nikdo, kdo by věděl, že jsem zatraceně zničená, a přesto mě pevně držel, místo toho, aby se ode mě odvrátil.“

„Protože člověk vždycky chce mít to, co mít nemůže. Takový je život.“

„Já jsem hospodárný člověk, Everly. Zabít dvě mouchy jednou ranou, to je moje.“

„Když je člověk na dně, může totiž plavat už jen nahoru.“

„Chtěla jsem tě, už když jsem tě uviděla poprvé, Nolane. Jedenáct měsíců mi na předehru stačí.“

„Mnozí lidé najdou své určení až později v životě, Everly. Na tom není nic špatného.“

„Důležití jsou lidé, kteří tě podpoří a se kterými můžeš mluvit.“

„Obě jsme dělaly chyby. Chyby jsou lidské, Everly. Jediné, co můžeme, je se z nich poučit a příště to udělat lépe.“

„Vážný vztah je tvrdá práce. Je hodně dnů, kdy s sebou vláčím strachy ze své minulosti a cítím se provinile, protože to je vlastně to poslední, co bych chtěla.“

Komentáře