ZAJÍMAVOSTI: Robert Hunter

Detektivky od Chrise Cartera ze série Roberta Huntera jsou podle mého názoru jedny z nejlepších detektivek vůbec, nebo alespoň z těch co jsem četla. :-) 


Vzhledem k tomu, že jsem teď přečetla prozatím poslední díl série Napsáno krví (recenze zde), nedalo mi to a chtěla jsem si poskládat časovou osu jednotlivých knih a zjistit kolik vlastně v posledním díle je Roberovi a Carlosovi let. A když už jsem si ji sestavila, ráda se s vámi o ní podělím, jen tedy podotýkám, že jsem si ji stávěla až teď, tedy až po přečtení všech knih, takže pokud narazíte na nějakou nesrovnalost, budu ráda, když mi dáte vědět. 

A dopředu upozorňuji, že podle toho, co jsem v knihách našla časová osa úplně nesedí :-)

V prvním díle série Dvojitý Kříž je Robertu Hunterovi 39 let a jeho parťákovi Carlosu Garciovi 31 let. Parťáky jsou na začátku knihy teprve týden. 

Ve druhém díle série Popravčí nastupuje do funkce kapitánka Barbara Blakeová. Ve vztahu k prvnímu dílu jsem časový údaj nenašla. 

Ve třetím díle série Noční lovec jsou Carlos s Robertem parťáky už tři roky, takže se kniha odehrává 3 roky po první díle. V tomto díle je tedy detektivům 34, resp. 42 let. 

Ve čtvrtém díle série Sochař smrti uplynuly 3 roky od nástupu kapitánky Blakeové do funkce. 

V pátem díle série Jeden za druhým se dozvídáme, že Hunter a Garcia jsou parťáci již pět let. 

Šestý díl série Zloba navazuje bezprostředně na patý díl a odehrává se během 14 dní. 

Sedmý díl série Já jsem smrt opět bezprostředně navazuje na předchozí díl. 

V osmém (Hovor se smrtí) a devátém díle série (Galerie smrti) jsem žádné časové údaje nenašla. 

Konečně se dostáváme k desátému dílu série Nenávist, kde se nachází již zmíněná chyba. V knize Carlos Robertovi říká, že jsou parťáci již 10 let. Robert Carlose v knize zasvěcuje do děje šesté knihy Zloba, který se, jak už jsem psala, odehrával bezprostředně po pátém díle, kde bylo uvedeno, že jsou oba parťáky 5 let. Z toho výplývá, že děj šesté knihy se měl odehrávat před 5 lety. Bohužel Hunter při vyprávění zmíní, že se události popsané v šesté knize staly před 3,5 roky. To úplně nesedí. 

No a poslední díl série Napsáno krví se odehrával půl roku po knize Nenávist. Z toho vyplývá, že oba detektivové od prvního dílu zestárli o 10,5 roku. Hunterovi je tedy 49-50 let a Garciovi 41-42 let.

Poměrně zajímavé je sledovat i to, jak se mění přestavování Roberta Huntera do telefonu. Upřímně nejprve jsem si myslela, že je to "chyba" překladu, ale ne mění se to i v originále, i když maličko jinak. 

V prvních čtyřech dílech se Robert do telefonu představuje jako - detektiv Hunter (v originále detective Hunter).

V pátem díle se Hunter do telefonu ohlašuje jako - Detektiv Hunter, vraždy (v originále Detective Hunter, Homicide Special)

V šestém až v osmém díle se Robert hlásí jako - Detektiv Hunter, vraždy speciál (v originále Detective Robert Hunter, Homicide Special)

V devátém díle se nám opět mění  způsob, jakým se Hunter ohlašuje, tentokrát je to slovy - Detektiv Hunter, útvar UNZ (v originále Detective Hunter, UVC Unit)

V posledních dvou dílech se Robert do telefonu představuje jako Detektiv Hunter, útvar ultranásilných trestných činů (v originále Detective Hunter, Ultra Violent Crimes Unit).

Všimli jste nějakých dalších perliček v této sérii, které stojí za zmínku?

Komentáře