Vnučka čaroděje Modromíra

Dnes jsem si připravila zase jednu recenzi pro děti. Tentokrát je to recenze na audiknihu Vnučka čaroděje Modromíra - Poprvé v říší pohádek, kterou namluvila Eva Králová. 

Vnučka čaroděje Modromíra Eliška žije ve světě víl, ale ví, že z ní víla nebude, a tak se rozhodne, že se přestěhuje k dědovi do jeho Čarodějnické školy řádu Bílé kočky, aby se mohla stát čarodějkou. 

Pohádka se mně i pětiletému synovi moc líbila. Příběhy jsou podané srozumitelně i pro menší děti, které se u knížky mimo jiné i skvěle pobaví - syn miluje především kapitolu, ve které se vykouzlený dráček seznámí s Vlkem a Eliškou. Vždycky se u ní nasměje a rád se k ní vrací. 

Děj je milý, nenásilný, laskavý, takže se opravdu nikdo nemusí bát audioknihu dětem pustit. A i přestože příběh není nijak moc akční, děti baví. Syn si oblíbil především Vlka. Hned potom, co Vlk prohlásil, jestli musí hledat zrovna růžového trpaslíka - usoudil, že mají stejné názory a je bezva :-) 

Občas jsem narazila na komentáře, že knížka je primárně určena holčičkám, o čemž vypovídá i hlavní hrdinka Eliška. S tímhle názorem se neztotožňuji, synovi se knížka líbila a za hlavního hrdinu považoval Vlka, se kterým se ztotožnil.

Stejně tak mě potěšily odkazy na klasické pohádky, které jsou opravdu jen odkazy. Docela nás doma bavilo hádat, o jakou pohádku se bude teď jednat a jak bude “napravená”.

Musím vyzdvihnout i interpretku, která knížku namluvila velmi dobře. Příjemně se poslouchá a má uklidňující hlas. Hodila se mi k pohádce

Audioknížka je doplňkem pro sadu karet, se kterou mohou děti “čarovat”. A musím říct, že mě pohádka nalákala a asi pořídíme i karty. 

Rozhodně doporučuji všem rodičům malých dětí. 

Komentáře