River Wild

Knihu River Wild od Samanthy Towle vydalo nakladatelství Baronet v loňském roce.

Carrie, resp. Annie se rozhodla utéct před svou minulostí a jako těhotná začít nový život v dalekém městečku Canyon Lake. Za souseda má protivného Rivera, který má také svá tajemství.

Tuhle knížku jsem si neskutečně užila. Mám ráda sladkobolné příběhy a tohle bylo přesně ono. Knížka mi hodně připomněla Talisman od Nicholase Sparkse. Těch podobností tam bylo víc. A musím říct, že tahle knížka se mi líbila ještě o trošku víc.

„Láska je jako řeka, nikde nekončí a časem se jen prohlubuje.“ - Carrie  

Carrie musela sebrat obrovskou sílu a hrozně se mi líbilo, že přesto čím vším prošla, nebyla uťápnutá a nezanevřela na svět. Naopak byla příjemně pozitivní a uměla se radovat z maličkostí. River už byl trochu jiný případ, ale i jeho chování bylo podle mě věrohodné. Upřímně nemyslím, že by se člověk, který měl takové životní zkušenosti jako River, mohl chovat normálně, být s každým kamarád a vesele se usmívat. Takže ač se především na začátku mohl zdát protivný a lézt nám na nervy, mě se to k němu hodilo.

„Zlo dobře znám a v něm zlo není. River je prostě lidská bytost, člověk, který toho až moc zažil, a pořád s sebou vleče životem všechny ty rány a bolest.“ - Carrie

Bavilo mě vzájemné handrkování Carrie a Rivera a ještě víc jejich velmi pomalu se budující vztah. Celou dobu jsem však byla v napětí, kdy se to zvrhne a díky tomu jsem nebyla schopná knížku odložit, protože jsem prostě potřebovala vědět, jak to dopadne.

„Je lepší mít za zády nepřítele, kterého znáš, než někoho, od koho nevíš, co čekat.“ - River     

Přestože knížka řeší tak závažná témata jako je týrání dětí a domácí násilí, není děj nějak zbytečně brutální. Nastíní situaci, ale podávají s citem a nenásilně.

"Nestvůry se nám skrývají přímo před očima.

V přestrojení za obyčejné smrtelníky.

Mají obyčejné tváře.

A obyčejnou práci.

A obyčejné životy.

Ale nestvůra zůstane nestvůrou.

Číhá pod maskou jednoho z nás.

Čeká na tu správnou chvíli.

A když ta chvíle přijde.

Utrhne se ze řetězu.

Vy si toho nevšimnete."              

- River    

Knížku jsem si moc užila, a pokud máte rádi romantiky s trochu smutným nádechem, rozhodně po této knížce sáhněte.

Moje hodnocení:
10/10

Komentáře