Pátá oběť

Kniha Pátá oběť je druhým dílem série Sam Porter (recenze na první díl Čtvrtá opice zde) od J. D. Barkera. Knihu vydalo nakladatelství Domino v roce 2019.

Děj navazuje bezprostředně na příběh prvního dílu. Sam se pokouší napravit svůj nezdar a chytit sériového vraha Bishopa, který mu utekl. Jeho pozornost, ale odláká jiný sériový vrah.

I přestože jsem z prvního dílu měla řekněme rozporuplné pocity, nakonec jsem se rozhodla, že seberu odvahu a pustím se i do druhého. Přece jen otevřený konec zafungoval a zvědavost převážila. A jsem moc ráda, že jsem to udělala.

Druhý díl trochu ubral na brutalitě a knížce to hrozně prospělo (alespoň v mých očích). Vyšetřování je stále skvěle vystavěné, nechybí nečekané zvraty a příběh je stále neodhadnutelný. Trochu mě mrzelo, že Sam je nucen pátrat po vlastní ose a obecně tento typ zápletek nemám v lásce, ale tady mi to vůbec nevadilo. Naopak nemůže se dočkat, jak to vlastně celé dopadne.

„Existuje pátý rozměr, který lidstvo ještě nezná. Je stejně velký jako vesmír a nekonečný jako věčnost. Najdete ho přesně mezi světlem a stínem, mezi vědou a vírou. Ukrývá se mezi nejhlubším lidským strachem a vrcholem lidského poznání. Je to dimenze fantazie.“ - Paul

Musím říct, že Bishop je netradiční pachatel a baví mě. Už se nemůžu dočkat, až odkryjeme jeho motivaci a dostanu odpovědi na tu hromadu otázek, co se mi po přečtení druhého dílu honí hlavou.

„Nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale duši zabít nemohou. Raději se bojte Toho, který může duši i tělo zahubit v pekle.“  - Anson

Nashe, Clair a Kloze jsem si oblíbila už v předchozím díle. Tentokrát se nám do popředí dostávají i agenti FBI a sláva za Franka Poole - alespoň jeden agent, který si nehoní vlastní triko, ale jde mu o to dostat pachatele.

„Nemůžeš si hrát na Boha, aniž bys poznal ďábla.“ - Anson

Jsem strašně zvědavá, jak to celé dopadne.

Moje hodnocení:
10/10

Komentáře