Strmý pád

Knížka Strmý pád je prvním dílem série Hailee a Chase od Bianci Iosivini, kterou v loňském roce vydalo nakladatelství Red.

Knížka vypráví příběh Hailee, která se vydala na cestě po Spojených státech, až dorazí do městečka Fairwood, kde žil její internetový kamarád Jesper, který nedávno zemřel. Zde se potkává i s nejlepším přítelem Jespera Chasem.

Do této knížky jsem se pustila díky naprosto kouzelné obálce. Strašně se mi líbila, takže jsem v podstatě nečetla ani anotaci a další věci o knížce a pustila se do ní. To možná byla trochu chyba, protože kdybych tušila, že má vyjít druhý díl tak bych na něj počkala. U této knížky by se to rozhodně vyplatilo. Už teď se nemůžu dočkat dubna, a toho jak příběh Hailee a Chase dopadne.

„Absolutní svoboda však znamená mít i svobodnou volbu. A mít příliš možností na výběr není nikdy dobře.“ – Hailee

Hned na úvod musím říct, že děj rozhodně nezaostává za obálkou a uchvátil mě. Má trochu smutné pozadí a je celý dojemný. Rozhodně to nebyla obyčejná oddechovka. I po dočtení mi příběh zůstává v hlavě a přemýšlím o něm – do jisté míry je to určitě způsobeno otevřeným koncem. Ale obecně mám tento typ romantický příběhů, kde se řeší závažná témata ráda, takže asi i proto.

„Kniha není jen kniha Hails. Je to šance, zanechat na tomto světě kus sebe, až tu jednou už nebudeme.“ – Jesper

Knížka má přes 400 stran a myslím, že jí to trošku škodilo. Přece jen kdyby se příběh maličko zkrátil, děj byl plynul rychleji a knížka by byla ještě čtivější. Navíc mi občas přišlo, že je děj natahován zbytečně. Taky musím říct, že jsem děj odhadla už docela brzy, byť jsem si tedy nebyla úplně jistá. To všechno ale promíjí, protože emocionálně mě knížka rozhodně chytla za srdce a rozhodně si ji bude ještě dlouho pamatovat.

„Jak to, že sami sebe zrazujeme od věcí, které jsou pro nás důležité nebo by nás bavily? Ze strachu, co si o nás pomyslí ti druzí? Ze strachu, že se zesměšníme? Netuším.“ - Hailee

S čím už jsem měla trochu větší problém, je věk Chase. V knížce je zmíněno, že je mu 29 let. Tomu by odpovídali i jeho životní zkušenosti a zážitky, o kterých mluví. Ale naprosto to nehraje s věkem Jespera. Ten má na náhrobku uvedeno, že zemřel v roce, kdy se knížka odehrává v nedožitých 21 letech. A právě Jesper byl nejlepší přítel Chase a společně chodili do školy a mám za to, že i do ročníku a přece jen 8 let je poměrně velký rozdíl pro děti. Tohle mi nedá spát. Takže pokud mi něco uniklo a máte pro mě nějaké vysvětlení, šup sem s ním, budu ráda :-D

 I přesto všechno je knížka skvělá, takže doporučuji a jsem neskutečně zvědavá na pokračování.

Komentáře