Nikdykde

Dnes nás čeká kniha Nikdykde od Neila Gaimana, kterou v roce 2006 vydalo nakladatelství Polaris.

Hlavním hrdinou knihy je Richard Mayhew, který vede naprosto obyčejný život. Jednoho dne ale zachrání život mladé dívce Dvířce, která ho zavede do tajemného světa Podlondýna.

„Richard si všiml, že události jsou zbabělé: nikdy nechodí samy. Vždycky se jich nahrne celá řada a zasypou ho najednou.“

Knížku jsem si moc užila. Přestože je příběh místy docela drsný, nemůžu se ubránit tomu, že má takovou pohádkovou atmosféru. A to na mě platí :-)

„Násilí je posledním útočištěm neschopných a výhrůžky azylem hlupáků.“ - markýz de Carabas

Na Gaimanovi musím ocenit to, že každá knížka je úplně jiná. Před Nikdykde jsem četla Americké bohy a skoro se mi nechtělo věřit, že obojí napsal stejný autor. :-) Každopádně musím říct, že obdivuji jeho fantazii, protože Gaiman dokáže vytvořit fantasticky promyšlený svět a nepotřebuje k tomu pětidílnou sérii, a přitom všechny linky, včetně těch nepatrných, dotáhne do detailů.

„Nejjednodušší a nejpravděpodobnější vysvětlení jsou ta, která mu ti kolem nabízejí - ať už jsou jakkoliv neuvěřitelná.“

Richard byl roztomilý, v podstatě naivně nevinný, ale zaslouží si poklonu, za to jak se se vším statečně popral. Dvířka mě bavila. Hunter mě překvapovala, ale i její postava byla podle mého dobře vykreslená a dobře pochopitelná. Markýz se stal mou nejoblíbenější postavou. I on mě překvapil, upřímně jsem si myslela, že jeho charakter bude trošku jiný, ale hrozně mě bavil. O to víc oceňuji závěrečnou povídku, která mu byla věnována. A musím zmínit i pan Croupa a pan Vandemera, kteří byli parádní záporáci. Neskutečně mě bavili jejich rozhovory a povznesli knížku ještě o úroveň víc.

„Ale stejně je mnohem jednodušší ně něco nevěřit, když se to na vás nedívá a neoslovuje vás to jménem.“ - Richard

Pokud máte rádi fantazy, určitě po této knížce sáhněte. Moc se mi líbila.

Moje hodnocení:
10/10

 

Komentáře