Němý křik

V dnešní recenzi se budeme věnovat knize Němý křik od Angely Marsons, prvnímu dílu série Případy Kim Stoneové, kterou v roce 2016 vydalo nakladatelství Knižní klub. Knihu jsem poslouchala jako audioknížku a musím ocenit Jitku Ježkovou, která je skvělá. Ať namluví, co namluví. Vždycky mě baví.

Detektivka Kim Stoneová vyšetřuje případ zavražděné ředitelky místní školy. V této souvislosti je objeven i hrob s lidskými ostatky u bývalého dětského domova. 

"Svědomí znamená pouze strach, že vás chytí."

Když jsem dočetla sérii Roberta Huntera a hledala podobné knihy, skoro všude na mě vyskakovala právě Kim Stoneová. Takže jsem ji dala šanci a i když se mi kniha líbila, bavila mě, tak na Roberta to nemá, ale i tak se jedná o nadprůměrnou detektivku. 

"Jakákoli slova aspoň na chvíli zaženou smutek. V podstatě přirozeně sobecké, neboť smutek zažívají ti živí."

Příběh je celkem originální. Celé směřování vyšetřování je dobře popsané, zajímavé a napínavé. Zápletka je nepředvídatelná a moc se mi líbilo propletení jednotlivých dějových linek. I zakomponování životního osudu Kim, který jsme odhalovali postupně. 

"Tělo je jen kabát, který se odhodí, když už ho není třeba."

Kim je poměrně typickou detektivkou -  svérázná, trochu arogantní, nedbá na předepsané postupy, zkoušená osudem a geniální. Občas jsem se nad jejími komentáři pobavila. Musím říct, že si mě celkem získala. 

"Mít svědomí se dá naučit. Stačí řídit se dobrými příklady a následováníhodnými výraznými vzory. Rozdíl mezi dobrem a zlem se vtiskne do mysli během života, není v ní odjakživa."

Knížku doporučuji a už se těším na pokračování.

Moje hodnocení:
9/10 

Komentáře