Lapuťák a kapitán Adorábl

Dnes pro Vás mám recenzi na knížku Lapuťák a kapitán Adorábl od Dominika Landsmana, kterou vydalo v roce 2017 nakladatelství Pikola.

Jedná se o příběh malého Čeňka, který se s rodiči vydává na dovolenou k moři, a zažijete tam spoustu dobrodružství.

Knížku jsem spolu s pětiletým synem poslouchala jako audioknihu, kterou namluvil Zbyšek Pantůček. A namluvil ji skvěle. Postavy hrál a bylo jasně poznat, která postava zrovna mluví, což je u dětské audioknihy opravdu důležité. I díky tomu zaujala knížka i syna. Sem tam se v audioknize objevily i doprovodné efekty, což audioknize opět přidalo body navíc.

„No a hlupák říkal lidem, co chtěli slyšet. Že na opak daně sníží, že všem zařídí bydlení práci a že zruší zimu, protože sníh všechny jenom obtěžuje. Navíc rozdával všem zadarmo pivo. Jak se dalo čekat, lidé si zvolili hlupáka.“

Co se týče příběhu, zcela upřímně občas jsem pochybovala, že je knížka určena dětem a modlila se, aby některé narážky syn nerozváděl a nechtěl se dozvědět víc. :-D Zase na druhou stranu právě díky těmto vsuvkám jsem se skvěle bavila já.

„Chytří lidé většinou odešli, protože nesmyslná králova nařízení už nemohli snášet. Zůstali jenom hloupí lidé, kteří královi fandili, protože měli pocit, že je král jedním z nich a že za nimi stojí.“

Samotný příběh byl dobře vymyšlen, líbila se mi koncepce Sedmimoří i Soběsvěta. Ale není to žádná velká fantazy s velkolepým zamotaným příběhem. Hodně se toho dá odhadnout dopředu, ale to mi nijak nevadilo. Navíc se díky tomu i syn překvapivě dobře orientoval v ději.

„Hloupým lidem totiž stačí, když jim král jednou za čas dá chleba a jsou spokojeni.“

Co se týče stylu psaní místy bylo hodně poznat, že autor míří na dětské publikum infantilním smyslem pro humor, jindy byl humor zas určen přímo dospělým. To se mi na knížce strašně moc líbilo, protože jsem se bavila, jak já tak syn, a to se nám u knížek moc často nestává. Zpravidla se bavím buď já, nebo častěji syn.

„Na pravidlech není nic špatného, dávají životu řád.“

Pokud tedy hledáte knížku, kterou číst společně s dětmi rozhodně doporučuji.

Moje hodnocení:
8/10

Komentáře