Dvanáct vánočních schůzek

A ještě jednou se vrátím k Vánocům, kdy byl ideální čas pustit se do nějaké romantiky s vánočním motivem. Po dlouhém vybírání jsem vybrala Dvanáct vánočních schůzek od Jenny Bayllis, kterou vydalo v loňském roce nakladatelství Baronet.

Hlavní hrdinka Kate se přihlásí prostřednictvím seznamky na dvanáct vánočních schůzek, jedná se o rande naslepo vždy s konkrétním programem s dvanácti muži. 

"Mezi zbožňováním a nepřátelstvím je jenom nepatrná mezera, a když se překlene, nedopadá to dobře."

Bohužel musím říct, že jsem z knížky úplně nadšená nebyla. Čekala jsem od ní o trošičku víc.

"Větší rybník ještě neznamená, že si líp zaplavete."

Ze všeho nejvíc mě zklamalo, jak strašně je knížka předvídatelná po prvních pár stránkách mi bylo jasné, s kým Kate skončí, zhruba v polovině už mi bylo jasné i jakou cestou k tomu závěru dojde. Snad v celé knížce nebyl ani jeden moment, kdy bych se řekla „Wow, tak to jsem nečekala.“.

"Muži si zřejmě myslí, že dávat najevo cit je známka slabosti, ale ve skutečnosti je to přesně naopak."

Příběh má velmi odlehčenou atmosféru, plnou vánočního cukroví, světýlek a sněhu, ale tak nějak mi to nestačilo. Už z názvu vyplývá, že Kate se bude před vánocemi účastnit dvanácti rande, očekávala jsem víc akce, napětí, s kým to vyjde a s kým ne, nějaké humorné situace. No a mám pocit, že nic z toho jsem nedostala.

"Láska splétá svá kouzla záhadnými cestami!"

Navíc se mi zdálo, že je knížka zbytečně natahovaná, nebo že se na úkor dialogů nebo ději na samotných schůzkách věnuje pořád nějakému popisu.

"Rande ještě neznamenají vztah. Rande jsou předehra vztahu. Jdeš na rande proto, abys zjistila, jestli stojí za to snažit se o vztah."

Ale abych knížku jen nehanila, musím ji nechat, že se čte snadno a že hlavní postavy jsou vesměs sympatické a nejsou nijak otravné. A určitě pomůže naladit se na vánoční atmosféru. Je to oddechovka, která nic moc neřeší. :-)

"To zamilovaní dělávají. Chrání srdce těch, které milují, i když jejich láska nikdy nebude opětovaná:"

Moje hodnocení:
6/10

Komentáře