Čtvrtá opice

Dnes Vám představím první díl detektivní série Sam Porter – Čtvrtá opice od J. D. Barkera. Knížku vydalo v roce 2018 nakladatelství Domino. 

Detektiv Sam Porter se snaží vyřešit případ sériového vraha, který posílám rodinám svých obětí vždy nejprve ucho, poté oči a nakonec jazyk oběti.

Knížku jsem poslouchala jako audioknihu, kterou velmi dobře namluvili Vasil Fridrich a Kajetán Písařovic. Tentokrát mám k namluvení jednu malou výtku – POZOR SPOILER: Kajetán Písařovic namluvil deník a očekávala jsem, že když se v přítomnosti objeví pachatel tak, že ho bude mluvit on. To se bohužel nestalo a trochu mě to rušilo.

„Ženy jako by jich měly nekonečnou zásobu. Jakmile se dostanou do emočního vypětí, valí se ven neuvěřitelně snadno a s ohromnou silou. U mužů ale ne. Muži pláčou výjimečně, a nikoli kvůli emocím. Muži slzami hasí bolest. Bolest je to, co otevírá stavidla. Ženy jsou dokonale schopné zvládat bolest, ale ne emoce. Muži zvládají emoce, ale ne bolest. Rozdíl někdy není úplně zřetelný, ale je tam.“

Co se týče samotného příběhu tak tohle bylo silný kafe. Obecně mám drsné detektivky ráda, ale tohle mi teda úplně nesedlo. Musím autorovi nechat, že umí opravdu skvěle popsat nechutné scény. Miluju Cartera, Grubera a nikdy mi nedělalo problém je číst, ale tady jsem si chvílemi musela dát pauzu a některé scény prodýchat a ač normálně poslouchám třeba i u jídla, tak tuhle knížku jsem u něj fakt nezvládla. Právě tohle barvité líčení mě nechává trochu na vážkách, jestli se pustit do pokračování.

„Ve skutečném životě je každý sám svým zachráncem.“

Samotný příběh se mi hrozně líbil. Zápletka byla skvělá, nepředvídatelná a poměrně originální. Moc se mi líbilo, jaká pozornost byla věnována vyšetřování, a skvělé byly kapitoly, které přímo popisovali, co mají vyšetřovatelé napsané na tabuli a pěkně shrnuli, co jsme se zatím dozvěděli.

„S někým mluvit musíš. Hojí to rány. Držet věci v sobě není zdravé. Rostou pak jako rakovina.“

Sama jsem si oblíbila a i Nash, Clair a Kloz se mi líbili, bezvadně fungovala chemie mezi všemi postavami a jejich špičkování příjemně osvěžovala jinak drsný děj. Kdyby autor trochu ubral na brutalitě, byla bych nadšená, takhle zatím váhám, jestli se pustím dál.

Moje hodnocení
7/10

Komentáře