Americký král

Dnes na Vás čeká recenze na poslední díl série Nový Kamelot - Americký král od Sierry Simone, kterou letos vydalo nakladatelství Baronet.

Hned na úvod upozorňuji, že tohle je série, kterou si buď zamilujete nebo ji nenávidíte. A rozhodně není pro každého. Já patřím do první skupiny a od prvního dílu jsem si tuto sérii zamilovala. V textu této recenze se objeví spoilery z prvních dvou dílů, takže pokud jste je ještě nečetli a chystáte se na něj, tak rychle pryč.

„Pokud nosíš na hlavě korunu a u pasu meč, nejdůležitější ze všeho je vědět, kdy je odložit.“ - Merlin

Děj knihy navazuje na Amerického prince, tedy vracíme se do okamžiku, kdy Embry Ashovi oznámil, že odstupuje z jeho týmu a bude kandidovat proti němu v příštích volbách a zároveň, že má syna Lyra.

„Jedna věc je někoho zlomit bolestí – někdo by mohl říct, že je to samozřejmé, nebo přímo snadné – avšak jiná věc je někoho zlomit rozkoší.“  - Ash

Americká královna se mi hrozně líbila, v rámci žánru mi přišla naprosto originální a lišila se od ostatních eoritických knih nebo alespoň od těch, které jsem četla. J Americký princ mě také hodně bavil už proto, že Embry byl můj favorit a oblíbila jsem si ho. V této druhé knize jsem ocenila i kapitoly z minulosti, které mi pomohli lépe porozumět vztahu Ashe a Emryho, takže i tuto druhou knihu hodnotím vysoko.

„Nakonec je člověk posuzován podle svých rozhodnutí. Ať už dějinami, Bohem, nebo čímkoli jiným.“ - Ash

Od třetího dílu jsem měla velmi vysoká očekávání a hrozně jsem se těšila na to, jaký bude závěr celé série. A ač nerada tak musím říct, že jsem byla trošičku zklamaná. Tentokrát mi stránky nemizeli pod rukami a měla jsem problém se do knížky začíst. I Ash je jistě zajímavá postava a oceňuji, že vždy vše řešil na přímo a nic neskrýval, ale mě jeho podání úplně nevtáhlo. Kapitoly z minulosti mě trochu otravovali a připadlo mi, že mě odtahují od toho podstatného.

„Je to přirozené, vidět chyby dospělých a tvrdit, že jsou jejich důvody slabé. Možná že jsou slabé, ale – a vím, že i nad tím si možná odfrkneš – když máš dítě, je to, jako by se všechno obrátilo vzhůru nohama a důvody, které se předtím zdály slabé a neupřímné, ti připadají silné a důležité. Neříkám, že byly správné, ale byly silné.“ - Morgana

A pak tu bylo závěr, nedá mi to a musím se k němu vyjádřit. Pokud jste knihu ještě nečetli, tak tento odstavec přeskočte. Chápu, že kniha celou dobu odkazovala na legendu o králi Artušovi a přišlo mi to jako dobrý nápad. Ale konečné propojení reality s „mystikou“ mi nesedělo. Přišlo mi to zbytečné a sebralo to jakoukoli uvěřitelnost příběhu. Jasně, tady můžete namítnout, že takovýhle příběh si normálně stejně neodehrál, ale to by se dalo říct o polovině romantických knížek. A závěrečné oživení Ashe tomu dodalo korunu.

„Jsi mnohem nebezpečnější, když rozdáváš lásku, než když rozdáváš bolest.“ - Ash

I přestože se mi série jako celek líbila, z posledního dílu jsem trochu zklamaná.

Moje hodnocení
6/10

Komentáře