Prokurátor

Knížka Prokurátor je prvním díle stojnojmenné série od Pauliny Świst. V loňském roce ji vydalo nakladatelství Kontrast jako e-knihu.


Knížka vypráví příběh mladé advokátky Kingy, která se v baru seznámi s prokurátorem Lukaszem. Nic o sobě nevědí a mělo se jednat pouze o románek na jednu noc. Později zjistí, že se oba účastní důležitého procesu s mafiánem Šedivákem, i když každý na jiné straně.

„Skutečný umění je dosahovat úspěchů tak, aby se přitom člověk nijak zvlášť nenadřel.“ - Lukasz

Jednu dobu mi přišlo, že na tuhle knížku narážím úplně všude. Ale celkem dlouho mi trvalo, než jsem se k ní dostala. Když jsem ji začala číst, říkala jsem si, jak je možný, že má tak vysoké hodnocení. Styl psaní mi příšel hrozný a uvažovala jsem, jestli je to chyba autora nebo překladatele. Později jsem došla k tomu, že chyba je asi u mě. Nevěřila bych tomu, ale hrozně mě ovlivlina polština – polská jména, místa a hlavně oslovování jako „Bartek“, „Tomek“. Při angličtině ani nemrknu, ale na polštinu zvyklá nejsem a chvíli mi trvalo než jsem si zvykla a přestalo mi to kazit dojem z knížky.

„Žárlivá ženská je to nejprotivnější stvoření na zemi.“ – Lukasz

Když si odmyslím mé problémy s polštinou, tak se mi knížka vlastně líbila. Děj byl zajímavý, líbilo se mi propojení s prostředím trestního práva a mafie. Většina romantických příběhů je vyprávěna z druhé strany, kdy se hlavní hrdinka zamiluje do mafiana a čtenář zjistí, že právě ten mafián je hrozně fajn kluk a přeje jim, ať to dobře dopadne a nikdo je nechytí. Tady to bylo obráceně a konečně na správné straně zákona. Takže vlastně poměrně originální prostředí.

„Začínal jsem ho mít rád. Stává se z něj miláček prokuratury. Práská jak novoroční ohňostroj.“ - Lukasz

Kinga je hodně svá, ale sympatická hlavní hrdinka. Líbí se mi její jízlivost a jistá arogance, která je ale v mezích a nedělá ji otravnou. Lukasz je fajn, ale občas měl dřív přemýšlet než začal jednat. Některé jeho závěry byly hodně ukvapené. Oceňuji i to, že spolu tentokrát hlavní hrdinové komunikovali a nemuseli neustále hádat, co si ten druhý myslí.

Ná závěr už snad jen všíimla jsem si, že knížka je často řazena do erotiky, což mi teda po jejím přečtení nepřišlo. Neříkám byly tam asi 3 erotické scény, ale v porovnání s jinými knížkami myslím, že ta podstata byla někde jinde.

Moje hodnocení
7/10

Komentáře