Dcera ztracených bohů

Dneska pro Vás mám první recenzi na českou autorku. Jedná se o knížku Dcera ztracených bohů od Alžběty Komrskové, kterou v letošním roce vydalo nakladatelství Fragment.

Arisbé, hlavní hrdinka knížky, žije na malém ostrůvku, ale sní o tom, že jednou pozná svět. To se jí může poštěstit jedině tak, že projde Labyrintem, který střeží nestvůra a bude moci nastoupit na císařskou loď.

„Svoboda není zadarmo. Netrvá věčně. Svobodu si člověk musí chránit. Bojovat za ni. Nesmíme podlehnout představě, že za nás bude bojovat někdo jiný.“ - Arisbé

Mám moc ráda fantazy, která v sobě nesou prvky mytologie. Takže jsem se na tuhle knížku moc těšila. A musím říct, že jsem byla opravdu spokojená. 

„Sebelítost ti u nikoho úctu nepřinese.“ – Arisbé

Arisbe byla velmi sympatickou hlavní hrdinkou, která v sobě měla obrovskou vnitřní sílu. Drusus byl skvělý. Líbilo se mi, jak si vždy vše sám srovnal a jednal vždy podle svého nejlepšího svědomí. Protože jsem si ho oblíbila, ocenila bych i kapitoly z jeho úhlu pohledu.

„Ve skutečném světě není nic tak černobílé. Bohové pouze reprezentují určité kvality, což však neznamená, že bychom tyto kvality mohli připisovat jen ženám nebo jen mužům.“ - Vasilios

Místami sice byla knížka trochu předvídatelná, ale ne tak, aby jste hned od prvních stran věděli, co se stane. Takže mi to nijak nevadilo, protože byla napsaná velice poutavě a vůbec se mi ji nechtělo odložit, takže jsem ji přečetla během jednoho odpoledne.

„Každý děláme chyby. Nemůžeš za svět, do jakého ses narodila. Jen ses z něj pokusila vytřískat co nejvíc a to ti nikdo nemůže mít za zlé.“ - Vasilios

Líbilo se mi, že autorka nechodilo kolem horké kaše a zbytečně se s ničím nezdržovala a vždy se hned šlo k věci, takže děj krásně plynul a pořád se něco dělo. 

„Lidé nechápou, že smrt občas znamená pravou svobodu.“ - Aethéra

Rozhodně doporučuji a doufám, že brzy si od autorky budeme moct přečíst něco dalšího.

Moje hodnocení:
9/10

Komentáře