Cinder

Kniha Cinder je prvním dílem série Měsíční kroniky od Marissy Meyer. Vyšla v roce 2012 u nakladatelství Egmont. Knížku jsem poslouchala jako audioknihu namluvou Terezií Taberyovou. A moc se mi líbila, hlas interpretky se mi do příběhu moc hodil a pěkně doplnil atmosféru knihy.



Hlavní hrdinkou je Cinder – kyborg, která má výtečné schopnosti mechaničky. Právě díky těmto schopnostem se setkává s princem Kaiem, který potřebuje opravit androida. Vše ale mizí na pozadí, když se jediná lidská kamarádka Cinder, její nevlastní sestra Pivoňka, nakazí smrtícím virem letumózy, který sužuje celou planetu.

„Rozhovory musejí probíhat oboustranně, Vaše Výsosti. My vyslechneme její požadavky, ale ona také musí vyslechnout naše.“ - Torin

Tuhle knížku jsem poměrně dlouho odkládala, asi proto, že nemám ráda scifi. A za normálních okolností je nečtu. Jenže v té knížce se prvek scifi mísí s fantazy a pohádkou, a to zase ráda mám, takže jsem se do ní nakonec pustila. Jak již název napovídá, knížka se nese v duchu Popelky. Právě prvky této pohádky nás provází celým dějem.

„Je snadnější přesvědčit druhé, že jste krásná, když o tom přesvědčíte i sama sebe.“ - doktor Erland

Musím říct, že na začátku jsem měla s knížkou trošku problém. Tím jak sci-fi nemám ráda, bojovala jsem s tím, jak si Cinder vůbec představit, celý autorkou vytvořený svět mi přišel tak nějak nepředstavitelný. Postupně jsem se ale zaposlouchala a byla jsem hrozně zvědavá, jak vše dopadne.

„Ale zrcadla maji tu nemilou vlastnost, že říkají pravdu.“ - doktor Erland

Když jsem knížku začínala číst, věděla jsem, že jde o sérii, ale dle názvu knížek jsem si trochu myslela, že každý díl bude sám o sobě ucelený příběh, a tak jsem čekala na konci knížky rozuzlení, kterého se mi ale nedostalo, takže jsem neskutečně zvědavá, jak to vlastně dopadne a pustím se hned do další knížky.

„A přesto, zažít ten pocit úlevy, že ji někdo přijímá takovou, jaká je, a potom se zase ocitnout ve vězení svých tajemství, bylo snad nesnesitelnější, než mu vůbec muset lhát.“ - Cinder

Cinder byla sympatická a rychle jsem si ji oblíbila, chvílemi mi jí bylo líto, ale líbilo se mi na ní, že se z ničeho nehroutila a stále bojovala. Kaie jsem si zamilovala, na to jak byl mladý, byl rozumný a myslím, že své zemi bude dobrým panovníkem.

Knížku rozhodně doporučuji a jsem zvědává, jak bude příběh Měsíčních kronik pokračovat.

Moje hodnocení
8/10

Komentáře