Červená, bílá a královsky modrá

Dnes se podíváme na letošní novinky od nakladatelství Yoli – Červená, bílá a královsky modrá od Casey McQuiston.


Jedná se o příběh, ve kterém se syn americké prezidentky charismatický Alex Claremont-Diaz zamiluje do britského prince Henryho.

„Rozhodnutí někoho jiného nemění nic na tom, kdo jsi ty.“ – Leo

Musím říct, že tento příběh jsem si užila. Obecně mě knížky o gayích baví - za prvé se mi líbí, jak jsou ve většině případů hlavní hrdinové přímí a o všem zbytečně dlouho nespekulují. Říkají si věci na přímo. Za druhé působí na mě tak něžně romanticky, že mě chytí a nepustí. A tohle vše tato kniha splnila.

„Možná máš taky víc než jeden sen nebo víc cest, jak k němu dojít.“ - Nora

Alex byl parádní. Líbila se mi jeho přímočarost a rozhodnost. Měl charisma a byl to sympaťák. Henry už to měl o poznání těžší, přece jen byl svázán pravidly královské rodiny. Ale i tak jsem si ho rychle oblíbila.

„Někdy prostě skočíš a doufáš, že to není do propasti.“ - Alex

U knížky jsem se skvělě pobavila. Moc se mi líbilo zasazení děje do britské monarchie a Bílého domu a ocenila jsem i politickou linku, která knížku ozvláštnila, takže to nebyla jen tuctová romantika.

„Najednou si uvědomí, že tohle je to nebezpečí, když si člověk k sobě pustí lásku – přiznat si, že pokud se něco pokazí, netuší, jak to vydrží.“ - Alex

Rozhodně doporučuji.

„Na zármutku je zajímavé, že vezme celý tvůj život, všechny ty zásadní roky, které tě utvářejí a dělají z tebe toho, kým jsi, a když na ně chceš zavzpomínat, je to vinou té prázdnoty tak bolestivé, až k nim náhle ztratíš přístup.“ - Alex

Moje hodnocení:
10/10


Komentáře