Šelma

Detektivka Šelma od Andrewa Maynea je prvním dílem série Naturalista. V roce 2018 ji vydalo nakladatelství Kalibr.


Hlavním hrdinou knížky je profesor bioinformatiky Theo Cray, který je zadržen pro podezření z vraždy jeho bývalé studentky. Nakonec policie klasifikuje čin jako útok zvířete. Jenže Theo se na celý případ nedívá jako policista, ale jako vědec a vidí vzorce tam, kde policisté nic nevidí. Brzy přijde na to, že to co policisté považují za útok zvířete je chladnokrevná vražda.

„Ve vědě se často mylně domníváme, že když dokážeme něco pojmenovat, znamená to, že tomu taky rozumíme.“ – Theo

Šelma je detektivkou, která podle mě v rámci žánru poměrně vyniká svým přístupem k vyšetřování. Theo rozhodně není typickým detektivem, vlastně vůbec není detektivem a to se mi na knížce moc líbilo. Theův vědecký přístup je poměrně příjemnou změnou v dnešních detektivkách. Navíc bylo vše obstojně vysvětleno, takže jsem nijak netápala v odborných pojmech.

„Když lidé používají jiná, ale pořád odpovídající jména, může jim to poskytnout na věci jiný náhled.“ - Theo

Thea jsem si obecně velmi oblíbila. Byl sympatický, správně mimo a přesto se o sebe uměl postarat.

„Jediný způsob, jak přestat být oběť, je začít myslet jako zabiják.“ - Gus

Děj příjemně plynul, stále jsem očekávala, co bude dál, takže jsem nakonec knížku přečetla během dopoledne. Na závěr je knížka velmi akční, možná že chvílemi až trochu moc, ale nijak mi to nevadilo, i když si umím si představit, že někomu to ubralo na uvěřitelnosti příběhu. Já mám ale tyhle akční zápletky ráda, takže to oceňuji.

„Ovšem chatrná ochrana je lepší než žádná.“ - Theo

Teď už se těším, jak to s Theem bude pokračovat a hned se pustím do dalšího dílu.

Moje hodnocení:
10/10

Komentáře