Prokletý rok

Knížku Prokletý rok od Kim Liggett v letošním roce vydalo nakladatelství CooBoo. Jedná se o Young Adult distopii.


Knížka se odehrává v okrese Garner, kde se jsou dívky v šestnáctiletech vyhnány do divočiny, aby se očistily od magie a mohly se stát spořádanými manželkami. Bohužel tahle cesta je velmi nebezpečná a ne všechny dívky se vrátí zpět. Hlavní hrdinkou knížky je Tierney šestnáctiletá, inteligentní a nezávislá dívka. Dalšími významnými postavami jsou Kiersten, Michael Welk, Ryker a Gertruda Fentonová.

Protože... kdo by se nechtěl cítit mocný? Kdo netouží mít pro jednou kontrolu nad vlastním životem? Protože co z nás zbyde, když ji nemáme? - Tierney

Tahle knížka pro mě byla velkým překvapením. Čekala jsem nějakou klasickou young adult fantazy s trochou romantiky. No a nakonec jsem četla fantazy, které vlastně ani nebylo fantazy s drsnou dávku distopické reality. Moc se mi líbilo, že se knížka vyvarovávala klasickým klišé, takže mě v mnoha situacích překvapila a mé teorie vyšly jen občas. 

Pohodlí neznamená svobodu. Okovy jsou to polstrované, což o to, ale i tak člověka vězní.  - Tierney

Knížka mi v prvních kapitolách připomněla svou náladou Naslouchače a po odchodu dívek Příběh služebnice. 

V tom vězí ta potíž, když pustíte světlo dovnitř - když zase zmizí, zdá se tma temnější než předtím. - Tierney

Mám ráda inteligentní hlavní hrdinky, takže jsem si Tierney hned oblíbila, i když byla jednou z mála sympatických postav. 

Raději znát pravdu, nehledě na to, kolik bolesti přinese. - Tierney

Musím ocenit, že jsem se dočkala i opravdové lásky, i když jiné než jsem si přála. 

Láska není jen pro provdané, víš, láska je pro všechny. - paní na tržišti

Jediné co jsem měla problém pochopit – to si opravdu ty ženy nic neřekly? Ani svým dětem? Vždyť máma má potřebu své děti chránit, proč je na to sakra nepřipravily? Zase na druhou stranu se musí nechat, že trestní systém a udržení pořádku měli okrese Garner fakt zmáknutý. 

Svoje rány nosíme s sebou, některé viditelné, jiné míň. - Tierney

Fakt doporučuju, podle mě opravdu silná knížka.

Moje hodnocení:
10 / 10



Komentáře