Kulti

Kulti je vtipnou a romantickou knížkou Mariany Zapaty, kterou v roce 2019 vydalo nakladatelství Fragment.

Hlavní hrdinkou knížky je Sal Casillasová, hvězda ženského fotbalu. Sal se v dětství zamilovala do Reinera Kultiho, fotbalové megastar, kvůli které se do konce vydala na druhu profesionálního fotbalu. Právě Kulti se má stát v nové sezoně jejím trenérem. Jenže je úplně jiný než si ho Sal vysnila.

„Neber si ty jejich řeči moc k srdci, protože nakonec jsi to jen ty, kdo musí žít s následky tvých rozhodnutí. Nikdo jiný nežije tvůj život a neví, jaký je.“ – Táta Sal

Knížka nás přivádí prostřední ženského fotbalu. Tenhle nápad oceňuji, protože je super, když se v romantických knížkách dočkáme něčeho originálního.

„Život je plný rizika, ale kdo neriskuje, nic nezíská. Musíte si jít za tím, co chcete, aby vám na stará kolena nezbyla jen lítost. Občas zvítězíte, a občas zkrátka prohrajete.“ - Sal

Sal je sympatická hlavní hrdinka, ke které mám jedinou, ale za to obrovskou výtku, a tou je slovo „kadí“. Proč ho musela používat tolikrát? Jednou, dvakrát, možná i pětkrát v pohodě, ale tohle bylo pořád. Opravdu hodně mě to rušilo.

„Nejvíc se člověk hádá s lidmi, které má nejradši.“ - Sal

Co říct ke Kultimu? Mně se líbil. Úplně nevím, jestli bych takového chlapa chtěla doma, ale je to taková pěkná romantická představa – tichého zádumčivého hlavního hrdiny, který když už něco řekne, tak to stojí za to.

„Když něco miluješ, musíš si to chránit.“  - Kulti

Obecně je knížka čtivá, vtipná, ale na druhou stranu by mohla mít klidně o 200 stran míň a nic zásadního by se nestalo. Přece jen přes 500 stran na romantickou knížku je dost a tady mi to nepřišlo ničím odůvodnitelný. Obzvlášť když vezmu v úvahu, jak málo nám toho Kulti řekne.

„Měla jsem jen jeden život, a pokud ho nevyužiju naplno, k čemu by mi byl?“ – Sal

Abych to shrnula, jedná se o příjemnou oddechovku, u které se pobavíte a nemusíte se zatěžovat nějakým náročným dějem.

Moje hodnocení:
7/10

Komentáře