Hříšné dopisy

Kniha Hříšné dopisy od Vi Keeland a Penelope Ward letos vyšla pod hlavičkou Baronetu.


Děj se točí okolo Luky, která si v dětství psala s Griffinem stovky dopisů, ale přestože si byli velmi blízcí, nikdy se nepotkali. A jednoho dne Luka s dopisy z ničeho nic skončila. O osm let později se Luka s Griffinem pokouší své přátelství obnovit.

„Někdy, když následuješ svoje sny, uvědomíš si, že nejsou zdarma a cena za ně je větší, než jsi kdy čekala.“ - Griffin

Dopředu upozorňuji, že knížky od Penelope Ward a Vi Keeland mám ráda a vždy se na ně těším. Není proto překvapením, že jsem tento příběh přečetla za odpoledne. Od prvních stránek mě vtáhla a nepustila. Byla to fakt krásná, milá oddechovka, která se mi trefila do nálady a moc jsem si ji užila.

„Peníze dělají dojem jenom na líné holky. Ty chytré jsou bohaté, když mají něco, co se nedá koupit.“- Luka

Griffin, jak už to tak u romantických knížek bývá, byl naprosto dokonalý. S Lukou to bylo o poznání těžší, ale pro mě bylo její jednání uvěřitelné a pochopitelné. I když to s ní nebylo snadné, nerozčilovala mě, spíš jsem ji litovala. A nesmím zapomenout ani doktora Maxwella, který mi přirostl k srdci.

„Co je snadné, nevydrží, a co vydrží, není snadné.“ - Griffin

Knížka mi hodně připomínala Cindera a Ellu, což je moje srdcovka.

„Naše obavy jsou jen dočasné – v životě přicházejí a zas odcházejí. Lítost ale trvá – nosíme si ji v sobě celý život.“ - doktor Maxwell

Normálně bych to viděla na osm bodů, ale vzhledem k závěrečné písničce, která se ke knížce fakt hodila a moc se mi líbila, přidávám devátý.

Moje hodnocení:
9/10

A na závěr ještě pár citátků, protože z téhle knížky jsem si jich vypsala hodně. PS: Pozor při troše fantazie mohou některé prozradit část děje!

„Čeho ještě se bojím? Smrti. Bát se něčeho, čemu člověk tak jako tak neunikne, je asi zbytečná ztráta času.“ - Luka

„Peníze a věci vám štěstí nezaručí – krásné srdce je mnohem cennější než cokoli, co by se dalo koupit.“ - Luka

„Víš, co se stane, když máš doslova všechno? Ironií osudu je, že už nic z toho nechceš.“ - Griffin

„Dovolit někomu, aby vám pomohl, je občas to nejlepší rozhodnutí, jaké můžete udělat.“ - doktor Maxwell

„Jen v životě občas nastanou chvíle, kdy láska nestačí, a být silný znamená vidět to a učinit bolestné rozhodnutí.“ - Luka

„Všichni v sobě nosíme světlo i temnotu, zlato. Tu temnotu se snažíme před ostatními skrýt, protože se bojíme, že je tak od sebe odeženeme. Tvoje temnota mě ale neděsí, Luko. Naopak, o to víc tě chci držet za ruku a být tvým světlem, dokud to své znovu nenajdeš. To zamilovaní lidé dělají. Ne vždycky ti budu schopný to světlo vrátit, protože občas si ho musíš najít sama, ale budu ti stát po boku a držet tě ve tmě za ruku, aby tě to tolik neděsilo.“ - Griffin

„Nikdy to nebude dokonalé. Vždycky to bude děsivé. Takže jestli čekáš na den, kdy tě to přestane děsit, ten den nikdy nepřijde. Čekají nás těžké časy. Ale i ty krásné. Musíš se rozhodnout, jestli náš vztah za tu dřinu stojí. Protože záleží na jediném: jestli láska stačí.“ - Griffin

„Láska je všechno. Je důležitější než strach, než smrt. Překonává čas. Udělala bych doslova cokoli, jenom aby se mi vrátil, i kdyby mě to mělo zabít.“ - Luka

Komentáře